Journey to TTC



Robbi latadzarni wa anta khoirul warisin“ (an biya ; 89)

Ya Allah janganlah Engkau membiarkan aku hidup seorang diri, sesungguhnya engkau pemberi waris yang paling baik.

Robbi habli miladunka dzuriyattan, thoyibatan innaka sami’ud du’a“ (ali imran;38)
Ya Tuhan berilah aku seorang anak yang baik dari sisiMu, sesungguhnya Engkau maha pendengar Doa.

Daisypath - Anniversary

Isnin, 17 Jun 2013

Kisah Inspirasi #2

Kisah #2 - Celine Dion

Hari ni aku nak citer pasal minah ni plak - sape x kenal Celine Deon kan,penyanyi hebat dengan lagu cerita Titanic tu..


Tidak seperti selebriti yang lain, Celine sangat terbuka menceritakan kisah dia berusaha untuk hamil. Dia menjelaskan yang dia nak kite warga TTC ni tahu yang kita tak keseorangan dalam struggle untuk dapatkan anak ni. Even celebrity ternama macam dia pun struggle juga.

Berkahwin pada 1994, Dion mengumumkan untuk cuti rehat pada tahun 2000 untuk fokus sepenuhnya dalam usaha TTC. Akhirnya, dia wat keputusan untuk melakukan IVF selepas 6 tahun berusaha hamil. Setahun kemudian, Dion melahirkan Rene-Charles.

Dalam satu tumuramah,Dion ada memberitahu yang dia membekukan beberapa embrio agar leh lahirkan adik untuk si Rene-charles tu. Bagaimanapun, dia banyak diuji untuk TTC kali ke-2. Selepas 9 tahun dan 6 kali keguguran,akhirnya dia melahirkan twins. Dia ada menyatakan yang sebenarnya dia pregnantkan triplets tapi seorang baby tidak berjaya.

Apa pun, semangat dan kegigihan Celine Dion patut dipuji. Dia gigih berusaha selama bertahun2 dan tidak kenal erti putus asa. Semoga kite, warga TTC yang lain dapat sedikit sebanyak semangat lepas baca kisah dia ni. And lastly, semoga kite juga berjaya memperoleh zuriat sendiri akhirnya. Amin and baby dust 2 all of u.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label